Afgelopen dagen: chambok @ Cambodja, Ho Chi Minh @ Vietnam, Chiang mai @ Thailand.

2 maart 2020 - Chiang Mai, Thailand

Hallo allemaal!

Paar dagen niks laten horen, ik zat na het mooie eiland koh rong 1 dag in de middle of nowhere! We verbleven in een homestay in chambok, we aten bij de locale mensen thuis en hebben ook goed de sfeer en indruk mee kunnen krijgen hoe de mensen hier leven. De mensen leven hier in grote armoede, was een groot verschil met de drukkere steden.
We hebben hier een scooter rit gemaakt door de omgeving, armbandjes leren maken met bamboe en geslapen op een andere soort manier, dan we in NL gewend zijn! Foto’s volgen.

Volgende dag om 05:30 vertrok de bus richting Ho Chi Minh in Vietnam. We hebben een hele lange reis gehad van 13 uur. Met nog vertraging maakte dit 15 uur. Ik vind het fantastisch hoeveel we hebben gezien maar aan de andere kant reizen we ook heel wat af, zo ben ik toch een aantal dagen kwijt geweest hieraan. Aangekomen in Ho Chi Minh, mooi hostel en een heerlijke douche!!! Die hadden we gister niet echt tijdens het verblijf in de homestay. We hebben heerlijk gegeten en zijn de uitgaanstraat in gegaan. Heel druk leuke belevenis verder en veel te doen!!

Helaas zie ik verder weinig van Vietnam, ik neem op zaterdag afscheid van de groep waarmee ik afgelopen tijd mee gereisd heb. Nu verblijf ik 1 nachtje in een hotel en vlieg ik zondag naar Chiang mai.

Zondag 1 maart aangekomen in Chiang mai, wat een heerlijke stad en naast Bangkok de tweede drukste stad van Thailand. Maar voor mijn gevoel een stuk relaxter!! Heel fijn! Leuk hostel, erg luxe ook goede bedden en goede service en eten en drinken! Leuke lunchrooms en leuke mensen ontmoet, gister bij aankomst met een meisje afgesproken om savonds naar de night bazaar te gaan. Waren heel veel leuke dingen te koop en veel eten! Onder andere wat dingetjes gekocht en samen lekker uiteten geweest.

Vandaag wilde ik eigenlijk naar de olifanten opvang gaan, reservering was alleen verkeerd gegaan. Nu ga ik daar morgen naar toe, tevens heb ik morgen avond een Thaise kook cursus!

Vandaag ga ik lekker rustig aan doen, opzoek naar een lekkere massage en pedicure! En ik ga opzoek naar leuke hotspots om te gaan lunchen!

www.elephantrescuenationalpark.com

Ik heb voor een halve dag geboekt bij deze organisatie. Je gaat niet op de olifanten zitten als sommige zich dat afvragen, super zielig is dat namelijk!! Je mag ze verzorgen, o.a. wassen en eten geven.

www.mamanoicookeryschool.com

Hier heb ik voor morgen avond gereserveerd om deel te nemen aan een halve dag cursus. Ik ben heel benieuwd!!

Ik heb afgelopen tijd veel gereisd met de groep, was een super leuke ervaring maar nogmaals vond ik wel dat we veel dagen kwijt waren aan het reizen! Ik ga nu aankomende vier weken reizen door Thailand, wat meer op mijn gemak en langer de tijd nemen voor plekken.

Nu aantal dagen in Chiang mai, volgende bestemming: pai, krabi, koh Tao.

Route weet ik nog niet helemaal, dat beslis ik later! Mijn ouders vliegen dit weekend ook naar Thailand, ik zal hun ergens gaan ontmoeten op 1 van de eilanden. 🌴🌴

Tot snel! Liefs 🥰

1. Tineke van Gijtenbeek:
    2 maart 2020
    Hoi schat. Wij boeken vanavond voor vlucht naar Krabi vanuit Bangkok. Je hoort de datum en tijd nog wel. Ga je ook nog naar Kaoh Sok? Mooie ervaringen tot nu toe. Veel plezier en geniet het allermeest.🥰. Wij bellen en app’en nog.