Bangkok

18 februari 2020 - Bangkok, Thailand

Gister ben ik om 10:00 in de ochtend aangekomen. Het was een lange vlucht maar alles verliep goed. Op het vliegveld stond een taxi klaar, die bracht mij naar Vali Villa Bangkok waar ik twee nachten verblijf. Ik heb express voor een hotel gekozen zodat ik de eerste nachten goed kan slapen. Eerste dag de buurt verkent met een wandeling en een ritje in de tuktuk. Later voornamelijk uitgerust van de reis. Vandaag stond er al veel meer op de planning, ik ben met de locale bus naar China Town gegaan. Het klinkt erg toeristisch maar dat viel allemaal reuze mee, je kan hier echt van alles kopen maar voornamelijk veel troep! Het eten sprak mij wat meer aan.
Na een maaltijd ben ik de Grand Palace gaan opzoeken, ik vond het zeker de moeite waard en echt heel mooi!
Terug met de locale bus naar het hotel, even opgefrist en met de tuktuk naar de night markt van: train market rod fai. Hier heb je enorm veel street food!! Heerlijk! Je kan mij niet gelukkiger maken, de kleding kraampjes ben ik voorbij gelopen. Bij een aantal tentjes heb ik wat kleins te eten genomen. Onder andere saté, gyoza en fruit..  het waren net de foodhallen maar dan buiten in Thailand!
Morgen ga ik een fiets tour door Bangkok doen, van 07:00 tot 12:00 hier fiets je niet alleen door de drukke stad maar krijg je ook de buitenwijken en wat meer de natuur te zien. Het wordt overal aangeraden, ik laat me verrassen! Ook ga ik vanaf morgen naar een hostel toe.
Hier verblijf ik 1 nacht, de volgende dag ontmoet ik een groep jongeren die zich ook hebben aangemeld voor de 9 daagse rondreis naar Cambodja en Vietnam.
Ik heb mij aangemeld via de organisatie: “Killroy”. Alles is geregeld; de accommodatie, transfers en sommige maaltijden zijn inbegrepen. Het leek mij ideaal om zo te beginnen. Ik ben heel benieuwd.

Over een aantal dagen horen jullie meer van mij.

1. Maite:
    18 februari 2020
    Wat fijn dat je zulke leuke eerste dagen hebt Am! En blij dat je genoeg eten gevonden hebt 🤪.

Eerste hostel morgen, leuk!! (Oordopjes)

Have fun!! Xx
  2. Jolanda:
    18 februari 2020
    Zo wat heb je al veel gedaan, trots op jou en leuk om te lezen💋
  3. Lisa:
    19 februari 2020