Koh Phangan 14 t/m 18 maart

19 maart 2020 - Khao Sok National Park, Thailand

Hallo allemaal!

Afgelopen dagen was ik op Koh Phangan met mijn ouders. Dichtbij Koh Samui maar toch heel anders, ik vond het eiland erg groen en er waren heel veel verschillende strandjes. Waar wij redelijk veel van hebben gezien. We hebben 3 dagen een scooter gehuurd en verschillende plekken bezocht. Het was leuk om elkaar na een maand weer te zien, tevens ook wel weer even wennen om weer zoveel samen te zijn.
Met de scooter was het vooral praktisch om het eiland in zijn geheel te kunnen zien. Het werd dan ook zeer aangeraden en zijn blij dat we het gedaan hebben! We hebben naast het relaxen op één van de stranden ook een pittige berg beklommen om op een mooie uitzicht punt te komen. Dit was een behoorlijke klim maar het was het méér dan waard!

Het eten was weer fantastisch, in het zuiden van Thailand merk je wel dat de locale mensen iets minder pittig eten. Zij houden hier meer van zoet.

Op dit moment zijn wij sinds gisteren aangekomen in Koh Sok. Wij verblijven in een bungalow resort nabij het national park. Wij hadden in Nederland al de plannen om hier met elkaar een jungle tour te gaan doen, of een tour bij het bekende meer. Dit gaan wij des ondanks de onrust over het Corona virus in Nederland toch doen. Ik zeg dit, omdat ook onze telefoon vol staat met berichten en wij op de hoogte zijn van het nieuws. Ik heb mijn vlucht gratis kunnen omboeken, de eerste mogelijkheid om naar huis te gaan is aanstaande woensdag 25 maart.  Ik wil zeker niet het risico nemen dat ik straks in Thailand zit en zij hier besluiten alles dicht te gooien. Wij hebben gehoord dat in Bangkok de besmettingen erg toenemen en het vele malen erger aan het worden is dan dat zij eerder zeiden. Zij hadden de besmettingen verzwegen. Om de toeristen zolang mogelijk hier te kunnen houden.

Op dit moment probeer ik zeker te genieten van de dagen dat ik hier nog ben!

Ondanks alles.. hoop ik morgen een hele leuke tour te hebben! Het is een tour van 2 dagen waaronder we 1 nacht slapen op het meer. We gaan onderanderen kanoën en grotten bezoeken, ik ben heel benieuwd! Wie weet komen we nog wat bijzondere en mooie dieren tegen..

Dag lieve mensen, tot snel! En wees niet bezorgd we houden het hier echt heel goed in de gaten en konden en kunnen niets anders doen dan de eerste mogelijke vlucht terug te boeken.. (KLM heeft het ook erg druk en probeert iedereen nog naar huis te laten komen) ( tot nu toe gaan alle terugvluchten nog) Voor de rest is het ook voor ons afwachten tot er meer nieuws is! Wees lief voor elkaar!

Ik stuur jullie een dikke knuffel en een beetje warmte vanuit hier!🤗🌞

1. H.T. Kouwenhoven:
    20 maart 2020
    lieve Amber Hans Tineke
    Wat een treurige toestand, maar overmacht...........
    We wensen jullie de laatste paar dagen evengoed een fijne tijd samen toe, ondanks alle ellende en hopen dat de omgeving waar jullie zijn, jullie kan bekoren.Goede reis terug.
    Tot spoedig ziens Hans en Thea