Pai 5 t/m 10 maart

11 maart 2020 - Koh Samui, Thailand

Hallo allemaal!!

Tijdje niks laten horen maar hier ben ik! Afgelopen dagen in pai waren echt super leuk! Onwijs veel gezien en gedaan! Leuke mensen ontmoet waaronder ook dit keer veel Nederlanders. De eerste nacht in Pai verbleef ik in een hotel, met zwembad. Even heerlijk genieten en goed slapen!
Eigenlijk iedere avond wel de foodstreet op geweest, straatje vol met leuke winkeltjes en veel keuze in eten. Hier hing een gezellige sfeer. De andere drie nachten verbleef ik in een hostel, rustig gelegen maar wel midden in het stadje.

Met een Nederlandse vrouw aantal dagen door gebracht, samen een scooter gehuurd en veel mee getoerd. We hebben o.a. twee watervallen bezocht, een grot genaamd: lod cave en de pai canyon (zonsondergang). We hebben hiervoor heel wat uren gereden maar het was het zeker waard! Super leuk en gemakkelijk om ook zelf te doen, i.p.v. met een georganiseerde tour.
De lod cave vond ik echt geweldig! Wij hebben in totaal 3 grotten bezocht met een gids. Om bij de andere grot te komen gingen we een klein stukje varen met een bamboe bootje, dit was wat hoor..  Mega donker en onder ons zwommen er grote vissen! En boven ons vlogen er vleermuizen!

In Pai hing echt een hele leuke sfeer, gezellig en chill! Veel jongeren en je had echt onwijs snel met mensen een praatje.
Leuke eettentjes, leuke plekken!

Afgelopen maandag ben ik vertrokken vanuit Pai naar Chiang mai, vanuit daar met het vliegtuig naar surat thani. Vanuit daar weer de boot richting het eiland koh samui. Hier zit ik vanaf gister, ben heel benieuwd naar de eilanden! Aankomende 3 weken, mijn laatste weken dus.. ga ik vooral heel rustig aan doen en genieten van de warmte en rust! Ik zit tot zaterdag op koh samui, zaterdag ga ik naar mijn ouders in koh phangan. Dat is gelukkig maar 20 min met de boot, dus geen verre reis! Samen verblijven we een aantal dagen op het eiland. Later zijn we nog van plan om naar koh sok te gaan. Hier willen we graag een jungle tour doen.

Naast alle rust onderneem ik heus nog wel iets, morgen ga ik een dagje weg met de boot. We gaan snorkelen, hopelijk dolfijnen spotten en naar de pig island 🌴🐷.

Tot snel!! 💗🌸🌸

1. Hans Maurits:
    12 maart 2020
    Hoi Amber,mooie reis maak je ervan. Je bent op tijd weg uit Vietnam.Daar zitten nu een stel Nederlanders vast op een shit plek vanwege het corona virus. (ze zijn in quarantaine).Hopelijk blijft dit jullie bespaart.