Pnom penh en koh rong

26 februari 2020 - Koh Rong, Cambodja

Hallo allemaal!

We zijn twee dagen in Pnom Penh geweest, de hoofdstad van Cambodja. Het is een beetje te vergelijken met Bangkok erg druk maar wel gezellig! Veel locale marktjes en goed eten! In pnom penh hebben we vooral lekker uitgerust, ik wilde naar killing fields toe gaan maar was helaas smorgens niet zo lekker.
Informatie killing fields: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Choeung_Ek

Helaas dus niks van gezien wel heb ik een beetje informatie over dit mee kunnen krijgen door de film; they first killed my father gekeken te hebben. De film gaat over een meisje die de oorlog meemaakt van de onverwachtse komst van de rode khmer. Heel bizar en heftig wat er daar allemaal is gebeurd! Kijken dus!!

Dinsdag 25 februari vertrokken we smorgens met de bus naar Sinoukville. Vanuit daar met de boot nog twee uur naar het eiland: Koh Rong! De reis duurde in totaal 9 uur. Lange reis gehad, maar.... ik mag niet klagen! Dit eiland is echt een paradijs, zo onwijs mooi! En heel toevallig werd de bungalow resort op dit eiland gerund door twee Haarlemmers! Zo zie je maar weer dat de wereld erg klein is!
We hebben hier onwijs genoten, lekker rustig aan gedaan en savonds gezellig na het eten met elkaar aan de cocktails! Vandaag hebben we eerst de tijd gehad om lekker uit te brakken en daarna hadden we een snorkel trip, lekker de hele dag op de boot en heerlijk gezwommen! Helaas weinig vissen gezien maar in Thailand ga ik nogmaals een keer snorkelen! Heerlijke dagen gehad hier, morgen vertrekken we in de ochtend terug naar het vaste land. Overmorgen zit ik voor een paar dagen in de hoofdstad van Vietnam; Ho Chi Minh.

Tot snel🌞🌸🌴💕☮️

1. Jolanda:
    27 februari 2020
    Wauw Amber wat een belevenis 🥰.
  2. H.T. Kouwenhoven:
    28 februari 2020
    Lieve Amber,
    Wat een prachtige plaatjes, onze zintuigen worden ook geprikkeld hierdoor, en fijn je te zien stralen.
    Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en kunst en cultuur op te snuiven.
    tja alleen die spin he....
    We gaan je volgen en nog heel veel met je meereizen.
    Liefs Hans en Thea
  3. Corrina:
    1 maart 2020
    Onwijs trots op mijn liefste stoere nichtje