Groep ontmoet en Siem reap

23 februari 2020 - Phnom Penh, Cambodja

Hallo allemaal!

Afgelopen donderdag heb ik de groep ontmoet waarmee ik de aankomende tijd mee ga reizen. We reizen samen tm 29 februari en bezoeken de volgende plekken in Cambodja: Siem reap, pnom penh, koh rong, chambok en ho chi minh city in Vietnam. Iedereen komt ergens anders vandaan, we hebben mensen uit Canada, Australië, Slovenië, Denenmarken, Londen en Duitsland! Erg leuk en goed om je engelse taal bij te houden! Het klikt ook erg goed, iedereen is super vriendelijk en behulpzaam voor elkaar.

De groep waarmee ik nu ben bestaat uit 15 personen, veel meiden en maar 3 jongens. (Zij vermaken zich prima btw)

Ik zit nu in de bus naar de tweede bestemming; pnom penh, we waren gister en eergisteren in Siem reap. Het was erg gezellig en druk we hebben daar een tempel tour gedaan, waarbij we drie tempels bezocht hebben o.a. De angkor what. Ook hebben we een quad tour gedaan door de omgeving, dit ging aardig snel maar was heel gaaf om te doen! De eerste avond hebben we bij de locale mensen mogen aanschuiven, zij hebben een heerlijke maaltijd voor ons gekookt. Gister zijn we met de groep uit geweest in de pub street van Siem reap, heel gezellig sfeertje en onwijs veel tentjes om wat te drinken of dansen!

Vanmorgen ben ik nog met een kleine groep naar de floated market geweest. De Tone sap lake meer. De mensen wonen hier op het water en hun school, supermarkt en kerkdienst zit ook op het water. Heel bizar dat zij zo kunnen leven en eigenlijk verder nergens anders komen. Het water was erg bruin, dat was ook niet zo gek want zij doen hun behoeftes in het water. Tevens wassen zij hun kleren in het zelfde water en vangen zij vissen die ze later weer op eten..

Terwijl wij daar aan het varen waren, kwam er een klein bootje met twee jonge kindjes en een ouder aan varen. De kinderen hadden beide twee grote slangen om hun nek, 1 kindje riep: “do you have one dollar”. In Cambodja moet je nooit iets aan kinderen geven, het beste is negeren want de ouders zitten er ook bovenop en het is eigenlijk erg gevaarlijk. We begrepen alleen niet waarom die slangen om hun nek zaten, het was een apart gezicht de slangen deden helemaal niets. (Kijk foto’s).

Ik heb het erg naar mijn zin hier. De mensen, het eten en de plekken waar ik kom alles is fantastisch!

Tot snel! 🌞🌸🌴

1. Lisa:
    23 februari 2020
    Hi Amber ik heb het idee dat Cambodja wel een totaal ander land is aks Thailand ;is dat ook zo? Zijn de landen heel verschillend?jij bent ook goed bezig om zoveel te zien en te doen veel plezier nog en wees voorzichtig😘
  2. Amber Matthijs:
    23 februari 2020
    Hoi Lisa,
    Tot nu toe heb ik van Thailand alleen nog Bangkok gezien, maar het is inderdaad wel iets anders. Je hebt er wel andere dingen. Dankjewel!! Zal ik doen😘
  3. Lisa:
    25 februari 2020